Daimler почав оснащувати моделі рятувальними кодами

З кінця минулого року всі автомобілі Mercedes, а з січня 2014 року - і всі легковички Smart оснащуються парою QR-кодів, відсканувавши які за допомогою планшета або смартфона, рятувальники можуть швидко завантажити через Інтернет рятувальну схему (rescue sheet або rescue card), специфічну для даної моделі. Фірма Mercedes-Benz стала першим автовиробником, що пішов на такий крок.

QR-код

QR-код дозволяє гаджету з камерою швидко перейти на веб-сторінку, зашифровану в коді. Такі коди вже майже 20 років застосовуються в торгівлі, рекламі, туризмі, виставковій діяльності. Компанія Mercedes знайшла їм ще одне застосування.

Компанія передбачила два стандартних місця для QR-кодів: на внутрішній стороні лючка бензобака і на середній стійці, з боку, протилежного заливний горловині. При аварії висока ймовірність, що хоча б одне з цих місць залишиться неушкодженим і буде доступно рятувальникам. Компанія також повідомляє, що власники старих Мерседесів і Смартів, випущених після 1990 року, можуть встановити QR-наклейки в авторизованих сервісах цих марок.

У випадку аварії і необхідності звільнення людей, затиснутих в покручених автомобілях, інформація на рятувальній схемі допомагає діяти з мінімальним ризиком і для пасажирів, і для самих рятувальників. На стандартних рятувальних картках вказані розташування подушок безпеки, їх газогенераторів і блоків управління, акумуляторної батареї, паливних баків і так далі.

Рятувальні схеми у поважаючих себе виробників заготовлені практично для всіх масових моделей, навіть стали історією багато років тому. З сайтів компаній їх можна скачати, роздрукувати у форматі А4 (потрібно кольоровий принтер) і покласти під водійський протисонячний козирьок. На цьому прикладі показані схеми родстера SL 1971 року й нинішнього гібрида E-класу. Посилання на фірмові сторінки з картками для самих різних моделей можна знайти, наприклад, тут.

Керуючись цими даними, рятувальники при «розбиранні» аварійної машини можуть уникнути загоряння, удару струмом та інших неприємностей. На картах також зазначені особливо міцні підсилювачі кузова, здатні пошкодити гідравлічний різак. Ось тільки досі рятувальники могли покладатися лише на реальну картку, що зберігається десь в салоні автомобіля. Але вона не завжди досяжна, якщо взагалі присутня.

При наявності в машині високовольтної апаратури виробник вказує розташування і межі тягових батарей, а також роз'ємів, що знеструмлюють систему. Нерідко до основного аркушу покладається додатковий, з фотографіями цих роз'ємів або місць для перерізання кабелів, з поясненнями правильного порядку дій. Тут показані картки електричного купе SLS і гібрида S-класу.

Німецький автомобільний клуб ADAC рекомендує не лише поміщати рятувальну картку в салон, але і вказувати її наявність за допомогою наклейки за лобовим склом.

Рятувальні карти Мерседесів і Смартів, завантажувані по QR-коду, в даний час доступні на семи мовах (з лютого 2014 року - вже на 23 мовах) і відображаються на мові мобільного пристрою користувача. Якщо мова гаджета недоступна, автоматично завантажується англійський варіант. Наприкінці червня 2014 компанія обіцяє випустити також додаток для аварійних служб, який дозволить виводити на екран рятувальну картку без доступу до Інтернету. Залишається додати, що ідею з рятувальними QR-кодами компанія Mercedes-Benz не стала патентувати, розраховуючи, що її стануть використовувати інші автовиробники.

Леонид Попов, drive.ru