Європа підняла питання про заборону продажу Мерседесів

Експертний комітет 28 країн Євросоюзу рекомендував Єврокомісії заборонити продаж у Європі нових Мерседесів A і B-класів, передає ИТАР-ТАСС. Обгрунтування: німці заправляють «неправильний» холодоагент у кондиціонери цих моделей. Раніше Єврокомісія зажадала від всіх автовиробників з 1 січня 2013 року перейти на використання холодоагенту HFO 1234yf (2,3,3,3-тетрафторпропен), який менш шкідливий для навколишнього середовища, ніж такий поширений холодоагент, як R134а (1,1,1, 2-тетрафторетан).

Mercedes-Benz A-Class (W176)

Хоча і фреон R134а зовсім несильно впливає на озоновий шар в порівнянні з холодоагентами, що використалися в кондиціонерах ще раніше, у речовини HFO 1234yf так званий потенціал глобального потепління нижче, ніж у R134а в 335 разів. На жаль, навколо настільки чудового хімічного з'єднання розгорівся скандал. У грудні минулого року компанія Daimler провела тести і з'ясувала, що тетрафторпропен перетворюється на справжню вогненну кулю, варто йому лише в суміші з маслом для компресора кондиціонера потрапити на гарячі деталі двигуна. Займання відбувалося більш ніж у шістдесяти п'яти відсотках модельованих лобових зіткнень. Причому горіння суміші супроводжувалося виділенням отруйного газу, до того ж з високими корозійними властивостями.

Компанія Daimler відмовилася використовувати в кондиціонерах новий прогресивний склад до проведення більш детальних досліджень, оскільки безпека людей в аваріях явно важливіша озонового шару. Єврокомісія має обговорити разом з німецькими властями (вони відповідають за виконання німецькими компаніями директив Євросоюзу), як вчинити з рекомендацією Даймлера щодо нових дослідів. Якщо розуміння не буде знайдене, Мерседесам загрожує заборона на реалізацію. Тим часом з липня нинішнього року Франція «на випередження» ввела тимчасову заборону на реєстрацію нових Мерседесів якраз через фреон.

Леонид Попов, drive.ru