Автомобільний дизайн - зроблено Mercedes-Benz

125 років творячи майбутнє

У той час як фізики поки що сперечаються про те, чи можна буде коли-небудь подорожувати в часі, дизайнери автомобілів Mercedes-Benz вже давно прорвалися в майбутнє. Кожен день вони переміщуються в майбутнє і проектують автомобілі, які лише через роки або навіть десятиліття з'являться на вулицях міст і стануть притягати захоплені погляди оточуючих. При розробці нового покоління серійних моделей винахідники дивляться на п'ять чи десять років вперед. Ще далі в майбутнє переносяться дизайнери, що працюють в п'яти дизайн-студіях Mercedes-Benz Advanced Design. Вони мислять на три або більше десятиліття вперед, і всіх їх об'єднує одна спільна тема під назвою «мобільність майбутнього». Вона передбачає не тільки подальший розвиток «мови форм» Mercedes-Benz, а й формування нових тенденцій за допомогою творчих ідей, які дозволять «Мерседесу» і в майбутньому зберігати завжди свіжий, естетично привабливий і стильний вигляд, не відмовляючись при цьому від власних коренів і ідентичності. Так що майбутнє для них настало вже сьогодні.

Mercedes-Benz Advanced Design Studios - студії передового дизайну марки Mercedes-Benz, що працюють в різних точках світу

Перша з зарубіжних дизайн-студій Mercedes-Benz Advanced Design була відкрита в червні 1990 р. в Каліфорнії. Сьогодні в Карлсбаді на площі приблизно 1200 квадратних метрів дизайнери і моделісти розмірковують над зовнішнім виглядом автомобілів завтрашнього і післязавтрашнього дня. Каліфорнійська студія регулярно обмінюється ідеями і співробітниками зі своїми студіями-сестрами в Токіо і Зіндельфінгене.

Четверта студія в Комо (Італія) спеціалізується виключно на проектуванні інтер'єрів майбутніх автомобілів. Вона розташовується на віллі Салазар поблизу озера Комо, де до цього Джанні Версаче один час випускав свої знамениті краватки. Ще одна студія передового дизайну Mercedes-Benz була відкрита нещодавно у Пекіні.

Загальне керівництво всіма студіями здійснює професор Горден Вагенер, шеф-дизайнер Mercedes-Benz. Крім 440 дизайнерів, які займаються розробленням дизайну серійних автомобілів, понад 60 дизайнерів розробляють такі концепції автомобілів зіркової марки, які дозволяють зазирнути у майбутнє на 50 років вперед. Так, творчі уми в Комо, розмірковуючи про дизайн інтер'єру нових автомобілів, всебічно враховують специфіку та особливості свого регіону. Знаменитий трикутник між Комо, Міланом і Туріном є центром меблевої індустрії і моди. У цьому регіоні, ідеальному середовищі для студії передового дизайну Mercedes-Benz, традиційні ремесла відіграють дуже велику роль. Аналогічна ситуація спостерігається, в тому числі, і на азійському просторі. Саме на ринках Японії і Китаю - що мають велике значення для Mercedes-Benz - попитом користуються автомобілі, що відрізняються ідеальною опрацюванням деталей і високим рівнем функціональності. Подібні тренди уловлюються фахівцями токійській та пекінської студій, переосмислюються і після переносяться в дизайн автомобілів Mercedes-Benz. Токіо як великий мегаполіс грає важливу роль при визначенні тенденцій, пов'язаних зі зменшенням габаритів автомобілів преміум-сегмента. Тут дизайнери задаються фундаментальними питаннями на кшталт: що, взагалі, в майбутньому буде означати поняття «мобільність»?

«Ми не женемося за модою», говорить професор Вагенер, «а прагнемо виявити довгострокові тенденції, які протягом десятиліть будуть підвищувати цінність нашого бренду. Ми придумуємо ідеї, які задовольняють максимальним запитах в області технологій, потужності, комфорту і безпеки ». Саме тому дизайнер повинен «жити в майбутньому» і думати, щонайменше, на два-три автомобільні покоління вперед. Студії передового дизайну Mercedes-Benz є творчими лабораторіями, де дизайнери дають повну волю своїй фантазії, не замислюючись про серійне виробництво.

Дизайн серійних автомобілів від Mercedes-Benz - висока якість з єдиного джерела

У процесі створення дизайну серійних автомобілів доводиться враховувати вимоги технічного завдання, виробничо-технологічні аспекти та законодавчі приписи, щоб цілеспрямовано створити наступницю для існуючої моделі. Це досить складне, жорстко пов'язане з конкретними вимогами завдання, при виконанні якого потрібно як дисциплінованість, так і творчий підхід. Працюючи під управлінням дизайн-центру в Зіндельфінгене, дизайнери зі всього світу залучаються до процесу розробки нового автомобіля, будь то легкове авто, вантажівка або автобус, будь то марка Mercedes-Benz, Smart або Maybach. Від стратегічного і концептуального планування, оперативного управління процесами до безпосередньо дизайнерської роботи - дизайнери Mercedes-Benz в різних відділах трудяться над створенням рішень для автомобільного дизайну майбутніх серійних моделей.

1. Дизайн легкових автомобілів: дизайн-стратегія і розробка концепції

Дизайнерське підрозділ Mercedes-Benz відповідає за створення ескізів, починаючи з етапу проектування архітектури автомобіля і закінчуючи кресленнями, готовими для використання в серійному виробництві. Творчі розробки, а також дизайн потенційно можливих нових "родин" і їх варіантів для портфоліо Mercedes-Benz також належать до його основних завдань. У тісній співпраці з відділами, що займаються науково-дослідними і дослідно-конструкторськими розробками, створюються автомобілі майбутнього та інноваційні концепт-кари - від ескізів до прототипів, придатних до експлуатації. Крім автомобільного дизайну, під маркою Mercedes-Benz Style виконуються замовлення від ексклюзивних компаній преміум-класу на дизайн виробів у таких областях, як транспорт, промисловий дизайн, спосіб життя, меблі.

2. Дизайн легкових автомобілів: управління й менеджмент

Всі автомобільні дизайнерські проекти, початок яких було покладено Mercedes-Benz, управляються централізовано. Дизайн-центр в Зіндельфінгене управляє всіма етапами дизайнерської роботи протягом всього життєвого циклу автомобіля - від контролю якості до контролю за дотриманням термінів і вартості виконаних робіт. Наявне ноу-хау застосовується для всього автомобіля, що складається з екстер'єру та інтер'єру, починаючи з етапу визначення дизайн-стратегії, потім у ході розробки дизайну самого автомобіля, і так аж до закінчення його серійного виробництва. В обов'язки дизайнерів входить створення всіх дизайн-зразків - починаючи з глиняної моделі в масштабі 1:1 і закінчуючи макетом і еталонною моделлю - для отримання всіх необхідних для дизайнерського процесу даних, а також для затвердження всіх даних сплайн-моделі для передачі їх на наступний етап конструювання, що передбачає виготовлення цілісних деталей. Сплайн-модель автомобіля являє собою математично виражене геометричне зображення видимих для клієнта поверхонь в інтер'єрі та екстер'єрі, з урахуванням усіх технічних та формально-естетичних вимог.

3. Дизайн легкових автомобілів: робота над екстер'єром

Від А-Класу до S-Класу, від SLK до SLS: дизайнери розробляють дизайн всіх сімейств легкових автомобілів і відповідають за екстер'єр, а також дизайн користувальницького інтерфейсу і ергономіку. Вони ведуть проекти протягом всього періоду розробки. Дизайнерські роботи, необхідні протягом життєвого циклу моделі, на зразок рестайлінгу або змін у зв'язку зі зміною модельного року, також знаходяться у сфері відповідальності дизайн-центру.

4. Дизайн легкових автомобілів: робота над інтер'єром

Поряд зі своєю традиційною завданням - оформленням салону автомобіля, включаючи сидіння, двері, оббивку стелі, приладову панель органами управління - дизайнери інтер'єру працюють також над графічним інтерфейсом бортового комп'ютера, структурою меню і логікою управління в цілому. Для виконання кожного завдання їм потрібні різні фахівці, як, наприклад, фахівці з продукт-дизайну, графічного дизайну, дизайну програмного забезпечення. Фахівці з оформлення поверхонь придумують кольору і продумують всі властивості матеріалів, застосовуваних в екстер'єрі та інтер'єрі. Від фактури шкіри і металів до ступеня блиску всіх поверхонь - кожна деталь проходить ретельний відбір і погодження. Часто навіть самі незначні нюанси грають вирішальну роль. У стратегічному плані необхідно посилити роботу над інтер'єром, оскільки за останні роки він значно ускладнився і став більш значущим для клієнтів.

5. Дизайн малотоннажних автомобілів і вантажівок

У секторі комерційного автотранспорту дизайнери Mercedes-Benz розробляють дизайн малотоннажних автомобілів Vito, Viano, Sprinter і Vario, а також вантажних автомобілів Accelo, Atego, Axor, Actros і автомобілів спецпризначення Unimog, Econic і S 2000. Крім того, вони беруть на себе вирішення дизайнерських завдань і для інших сімейств і марок, як, наприклад Dodge (малотоннажні автомобілі), Freightliner і Mitsubishi Fuso (вантажні автомобілі). Виконується дизайнерське проектування всього автомобіля, тобто його інтер'єру та екстер'єру. Супровід кожного сімейства здійснюється протягом усього процесу дизайнерського проектування аж до початку виробництва - від ескізу, вибору моделей, остаточного затвердження дизайну та майстер-моделі аж до координації робіт, що мають відношення до дизайну. 

Стиль роботи дизайнерів Mercedes-Benz: за десять кроків до готового автомобілю

Шлях від першого ескізу до затвердження моделі займає близько трьох років. За цей час новий «Мерседес» проходить через нескінченну низку різних технологічних операцій, під час яких дизайнери крок за кроком наближаються до остаточного вигляду майбутнього автомобіля. Вибравши в результаті з конкурують один з одним проектів один, команда фахівців формує наступне покоління автомобіля марки Mercedes-Benz. 

1. Креслення / візуалізація: як і у світі моди, на початку будь-якого процесу щодо створення дизайну автомобіля завжди виконується ескіз, причому не важливо - від руки або на комп'ютері. Ідеї, які до цього існували лише в голові дизайнера, тепер знаходять конкретну видиму форму.

2. Цифрова модель / пакет даних: на комп'ютері створюється віртуальне зображення нового автомобіля. Моделюються пропорції, розміри і контури автомобіля, перевіряється узгодженість і гармонія.

3. Глиняні моделі в масштабі 1:4: у зв'язку з тим, що не все можна змоделювати за допомогою комп'ютера, для кожного варіанта проектованого автомобіля виготовляються глиняні моделі. Тільки після цього дизайнери зможуть вирішити, чи здатні їх ідеї і в тривимірному вигляді виробляти таке ж враження, що і на ескізах.

4. Вибір моделі: з кількох варіантів вибирається остаточна форма нового автомобіля. На даному етапі приймається рішення про зовнішню форму майбутньої моделі Mercedes-Benz.

5. Фрезерована модель: глиняний модель 1:4 масштабується до остаточних розмірів майбутнього автомобіля. Так виникає перший «прототип» у натуральну величину.

6. Модель в натуральну величину: всі деталі нової моделі виготовляються вручну. Виникає оманливий образ справжнього автомобіля. Виявляються всі характерні ознаки нового автомобіля.

7. Ескізи внутрішнього простору: для оформлення внутрішнього простору на першому етапі також робляться ескізи і візуалізації. На даному етапі виникають різні варіанти оформлення, тобто інтер'єр, в якому майбутній водій повинен відчувати себе комфортно. Причому тут керуються принципом «ідеальної естетики», тобто створюваний дизайн зобов'язаний бути красивим.

8. Кольори та оздоблення / варіанти концепції управління і індикації: на даному етапі відбувається вибір відповідних матеріалів і кольорів для інтер'єру автомобіля. Із сотень різних варіантів тканин і шкіри, а також з практично нескінченної палітри колірних відтінків вибираються варіанти обробки майбутнього автомобіля. 

9. Глиняна модель інтер'єру / майстер-модель інтер'єру: для того, щоб визначити, який ефект досягається тими чи іншими матеріалами і кольорами, здійснюється перевірка в «реальних умовах» на базі моделей інтер'єру в натуральну величину (виготовлення цих моделей - складна і дорога процедура). Кожному матеріалу і кольору присвоюється код, складається специфікація. 

10. Затвердження моделей: після закінчення процесу розробки дизайну модель затверджується членами Правління. У разі якщо твердження пройшло успішно, то на шляху до виробництва нового «Мерседеса» більше немає ніяких перешкод.

Джерело: drive.ru