Вени Мерседеса і дрони об'єдналися в системі доставки

У Цюріху стартував тритижневий експериментальний проект Vans & Drones. Його організатори - підрозділ Mercedes-Benz Vans, американський розробник безпілотних систем Matternet і швейцарський онлайн-магазин Siroop. Суть в тому, щоб покупець отримував придбані в Мережі товари (вагою не більше двох кілограмів) в день подання замовлення. Значну частину шляху посилка долає по повітрю, перебуваючи в контейнері, який автономний дрон приносить на дах фургона. Там обладнаний посадковий майданчик. Залишивши на ній вантаж, квадрокоптер повертається до торговця, а додому до замовника приїжджає кур'єр на фургоні V-класу.

Задіяна в проекті пара фургонів Mercedes-Benz V-класу відрізняється від звичайних лише наявністю на даху платформи для високоточної посадки квадрокоптера Matternet M2 і розфарбуванням. Перші досліди з дронами ставили Renault, Nissan (двічі), Rinspeed і Jeep.

Безпілотник здатний без підзарядки подолати 20 км. В Європі цього буває достатньо, щоб прилетіти в сусідню країну. Фургон чекає дрон на одній з чотирьох заздалегідь визначених «точок рандеву». Сервіс працює сім годин на день, п'ять днів на тиждень і тільки при сприятливій погоді.

Це перший випадок, коли мережа дронів-кур'єрів працює у великому європейському місті, а кооперацію квадрокоптера з фургонами раніше не робив взагалі ніхто. Проект Vans & Drones санкціонований Швейцарським управлінням цивільної авіації (FOCA) і іншими регуляторами. Літальні апарати повністю інтегровані в повітряний простір і не перетинаються в ньому з вертольотами. Безпека - на першому місці, тому дрони оснащені парашутною системою, яка автоматично розгортається в разі несправності. Коптер приземляється на дах приблизно в двох метрах над землею, не загрожуючи перехожим.

Автомобіль кур'єрської служби стоїть в пробках і не може перетнути водойму по прямій. Дрону все це не заваджає. Важливо, що для клієнтів змінюється тільки швидкість доставки, адже товар він як і раніше отримує з рук водія.

Логічно запитати: навіщо в це вплутався Mercedes-Benz? «Пілотний проект дає можливість протестувати нашу ідею на реальних доставках на вимогу, провести найобширніші випробування в міському середовищі. Ми хочемо отримати цінну інформацію для цієї і подальших концепцій, які об'єднують фургони і дрони», - пояснює представник штутгартців Штефан Маурер. У перспективі вени їздитимуть за своїми звичайними маршрутами, не чекаючи коптерів в «пунктах рандеву», а безпілотники стануть вивантажувати товар у відповідних для зупинки точках. Інтелектуальна технологія маршрутизації і автоматизоване управління замовленнями - таким бачиться майбутнє електронної комерції.

Константин Болотов, drive.ru