Седан Mercedes-Benz S-класу отримав нові мотори і гору електроніки

Напередодні відкриття автошоу в Шанхаї німці представили оновлений седан Mercedes-Benz S-класу. Революції в зовнішності цілком передбачувано не відбулося, та й розробники з великим натхненням говорять про інші досягнення: на різних варіаціях «Ески» з'явилися рядні бензинова і дизельні «шістки» з нового модульного сімейства, чотирилітра «бітурбовісмка» і 48-вольта бортова мережа, плюс купа прогресивних помічників водія. Запланована і поліпшена версія типу plug-in. І все ж зустрічають по одягу.

Mercedes-Benz S-Class (W222)

Зовнішні зміни типові: бампери і оптика. У фарах з'явилося по три світлодіодні смужки - тепер флагманський седан трохи простіше розпізнати в потоці (на представлених знімках машини з пакетом AMG Line).

Mercedes-Benz S-Class (W222)

Здалеку - цілком впізнавані три червоні смуги на ліхтарях, а підійдеш ближче, і в кожної видно розсип кристальних іскорок, як на «єшці». Вогні заднього ходу переливаються в момент блокування/розблокування замків. Хромований декор з'єднує патрубки.

Роберт Леснік, автор дизайну нинішнього S-класу - а отже, і всієї сучасної мерседесівської стилістики, на закритому показі моделі в Нью-Йорку згадує, як в 2009 році перейшов з Фольксвагена слідом за босом Горденом Вагенером і був змушений виконувати проект в найкоротші терміни. На той момент вже був підготовлений ряд пропозицій. Лесніку довелося створювати відразу повнорозмірний макет за пару місяців, пропустивши етап побудови моделей в масштабі 1:4. Справа вигоріла: був затверджений саме цей варіант, а Роберт за час з нашого останнього знайомства з провідного дизайнера став головним екстерєрщиком.

Mercedes-Benz S-Class (W222)

Два дисплея на передній панелі (по 12,3 дюйма) прибрані під загальне скло. Центральний - з функцією split view, завдяки якій водієві і пасажирові транслюються різні картинки. Але екран не став сенсорним. До управління системою Comand додані лише крихітні тачпади на спицях керма.

З 2013 року (старт нинішнього покоління) реалізовано понад 300 000 седанів S-класу. З огляду на армію шанувальників, до корекції зовнішності моделі підходити треба було з обережністю. І правда, при побіжному погляді на машину в потоці не відразу звернеш увагу на зміни. Але тут повно дрібних свіжих штрихів, до того ж оновлення присмачене аж сімома новими варіантами колісних дисків (17-20 дюймів). Ще шанувальники «есок» порадіють ясному ранжирування. Три здвоєні горизонтальні планки на радіаторних гратах покладені шести- і восьмициліндровим стандартним модифікаціям, довга база і 12-циліндровий мотор додають до них кілька вертикальних хромованих смужок.

Mercedes-Benz S-Class (W222)

Коротке резюме зовнішності оновленого Майбаха: більше хрому. Ще одне нововведення - логотип Maybach зліва між планками решітки радіатора.

А чого чекати від мерседесівського дизайну в майбутньому? Леснік радить звернути увагу на гладкі боки нового купе E-класу - пластика моделей наступного циклу теж буде лаконічною. Зовнішня схожість седанів різних класів збережеться, такий підхід виявився комерційно успішним. Однак від циклу до циклу Мерседеси повинні відрізнятися значніше, ніж різні покоління Audi, наприклад. Зайвий консерватизм клієнти не вітають, тому, вважають в Штутгарті, у конкурентів з Інгольштадта спостерігається застій. Та й BMW тепер відстає - в минулому році Mercedes виявився найуспішнішим в німецькій трійці.

Mercedes-Benz S-Class (W222)

Трьохспицеве кермо з круглою маточиною з'явиться і на інших моделях в ході планових оновлень. Оздоблення з нержавійки виглядає благородніше, ніж металізований пластик в «сімці» BMW.

Щоб підтримувати цей попит на належному рівні, доводиться постійно додавати нові родзинки в давно перевірений рецепт. Мало було поєднань кольорів в інтер'єрі? Будь ласка, приплюсуйте ще два (сіра магма/коричневий еспресо і червоно-коричневий/бежевий). Мало світлодіодної оптики? Помилуйтеся на адаптивні фари Multibeam з автоматичним затемненням окремих секцій при наближенні до зустрічної машини (система Intelligent Light System) і далеким променем Ultra Range, що забезпечує світловий потік більше одного люкса на дистанції понад 650 м (при цьому яскравість фар залишається в межах, визначених нормативами).

Mercedes-Benz S-Class (W222)

Підвіска Magic Body Control поліпшена: стереокамера сканує дорогу більш ретельно, навіть в сутінках і на швидкостях до 180 км/год, додана функція боротьби з кренами (Curve) - нахилу кузова всередину повороту на кут до 2,65 градуса.

Компанія збагатила можливості допоміжної електроніки. Так, на «Есці» з'явилася система допомоги при об'їзді перешкоди на зразок вибіг на дорогу пішохода або тварин (Evasive Steering Assist), яка раніше дебютувала на Е-класі. Активний помічник зміни смуги протягом десяти секунд перевіряє стан і швидкості сусідніх машин, якщо водій доторкнеться до важеля поворотника, і допомагає перебудуватися. Адаптивний «круїз», орієнтуючись по карті, заздалегідь знижує темп з наближенням до вигинів дороги, перехресть, спусків, пунктів оплати проїзду. Автоматичний обмежувач швидкості не тільки читає знаки, а й бере до уваги дані від навігації. На безлімітному ж автобані він встановлює оптимум в 130 км/год (цей рівень можна переналаштувати).

Mercedes-Benz S-Class (W222)

Система Energizing Comfort Control вперше поєднала в одній кнопці клімат-контроль, ароматизацію, обігрів, вентиляцію та масаж в кріслах, 64-кольорову підсвітку і «музику». Можна вибрати шість настроїв: «Свіжість», «Тепло», «Життєздатність», «Радість», «Комфорт», «Тренування» (три види).

Ще в цей набір доданий активний помічник аварійної зупинки, який знижує швидкість седана аж до нуля в своїй смузі, якщо виявляє, що водій більше не керує автомобілем, і включає аварійку. Асистент утримання на смузі спершу попереджає людину за кермом про ненавмисне наближення до розмітки вібрацією на ободі, а якщо той не реагує, підправляє траєкторію машини легким «дотиком» до гальм з одного борту. Всі ці функції розробники вважають важливим кроком до повноцінного автономному руху.

Mercedes-Benz S-Class (W222)

Разом зі звичайним оновленим седаном німці привезли в Шанхай «заряджені» варіанти S 63 4Matic + (на фото) і S 65.

За великим оновленням електроніки не забута «важка артилерія» - це нові двигуни. На версіях S 350 d 4Matic і S 400 d 4Matic встановлена ​​рядна "шістка" 3.0 з віддачею 286 к.с., 600 Н • м і 340 к.с., 700 Н • м відповідно (новинка витіснила дизельний агрегат V6). Такі седани споживають всього 5,5 і 5,6 л/100 км в комбінованому циклі і готові сміливо пройти жорсткий дорожній тест на токсичність вихлопу RDE. Дякувати за це потрібно бітурбонаддуву, систему регулювання підйому клапанів Camtronic, покращене покриття циліндрів. До речі, S 400 d виявився найпотужнішим дизельним легковиком Мерседеса в історії.

Mercedes-Benz S-Class (W222)

Знавці моделі S 63 звернуть увагу на зміну дифузора.

У лінійці з'явилася небачена раніше версія - S 560 4Matic (може бути як звичайним седаном, так і варіантом Maybach). Вона отримала в своє розпорядження чотирилітрову «бітурбовісімку» з віддачею 469 к.с. і 700 Н • м. Відомий по іншим Мерседесам мотор V8 4.0 тепер красується і на гарячому Мерседесі-AMG S 63. Тут він відрегульований на видачу 612 к.с. і 900 Н • м (на 50 Н • м більше, ніж на седані Е 63 S). Стільки ж «ньютонів» видавав колишній мотор V8 5.5, а ось потужність його була скромніше - всього 585 к.с. При цьому новий двигун відключає частину циліндрів на малому навантаженні. А в парі з ним працює дев'ятиступеневий «автомат» SpeedShift MCT

Бампер у оновленого седана Mercedes-AMG S 65 теж змінений, але лінії повітрязабірників дуже близькі до колишніх. Простіше зорієнтуватися за новими фарами. Віддача мотора V12 6.0 змінилася: 630 к.с. 1000 Н • м.

Додавання двох передач в порівнянні з попередником - один з чинників поліпшення динаміки розгону седана S 63 4Matic + з місця до сотні: з чотирьох секунд цей час впав до 3,5 с. Такий показник досягається з новою функцією Race Start. У режимі Sport або Sport + досить одночасно натиснути до упору гальмо і газ, як електроніка налаштує обороти мотора. При цьому є можливість відкоригувати стартові обороти підрульовими пелюстками в залежності від стану полотна. Далі потрібно просто кинути гальмо. Максималка S 63 традиційно обмежена на рівні 250 км/год, але з пакетом AMG Driver's Package вона виростає до 300 км/год.

Mercedes-Benz S-Class (W222)

Версія S 65 може бути тільки задньопривідною. А ось з побратимом S 63 справа йде складніше: ліворульні екземпляри - завжди повнопривідні, а праворульние будуть будуватися тільки з заднім приводом.

Німці розповіли і про обновки, які з'являться на «Есці» трохи пізніше. Наприклад, це рядна бензинова «шістка» M 256 з електричним наддувом, інтегрованим стартером-генератором і 48-вольтовою бортовою системою для приводу допоміжних агрегатів (водяний насос, кондиціонер). Попередні характеристики - 408 к.с. і 500 Н • м. За даними інсайдерів, в різних варіаціях ця «шістка» добереться до деяких інших Мерседесів, наприклад, до купе Е50. Ще в планах значиться модернізація гібриду, що заряджається від розетки S 500 e. Він отримає батарею збільшеної місткості (13,3 кВт • год замість нинішніх 8,7), що дозволить наростити запас ходу без запуску ДВЗ з 33 км до 50.

Mercedes-Benz S-Class (W222)

Інженери кажуть, що не мають наміру упускати лідерство в комфорті, а серед іншого це означає розширення комунікаційних можливостей автомобіля (На знімках - S 65.)

Оновлені машини також нададуть клієнтам новий консьєрж-сервіс, який діє в двадцяти європейських країнах. Він дозволяє, наприклад, натисканням кількох кнопок в меню отримати інформацію про культурні або спортивні заходи (координати об'єктів будуть передані в навігатор) або забронювати столик в ресторані. Смартфон з протоколом NFC тепер перетворюється в пульт дистанційної парковки. У пасажирів на обох рядах розширилися можливості по отриманню та відправці повідомлень (в тому числі на голосовий набір тексту). А опція Business Telephony in the Rear дозволить підключати до мультимедійної системи другий телефон, а також переадресовувати вхідні дзвінки з одного смартфона на інший.

Mercedes-Benz S-Class (W222)

Ще одна корисна функція: оновлений седан сам відправить SMS на заданий номер, якщо інший автомобіль зачепив його на стоянці.

У нас наступне покоління S-класу вийде не раніше 2020 року. Обіцяні композитні елементи кузова і прогресивне шасі з системою Magic Body Control нового покоління, в якій активні гідроопори будуть замінені електромеханічними. Для цього буде потрібно більш розвинена, ніж у сьогоднішніх конкурентів, 48-вольтна мережа. Близько 80% модифікацій будуть підтримувати таку напругу. Підтверджено дизельні версії, а також топ-модель з двигуном V12.

Було - Стало

Mercedes-Benz S-Class (W222)

Леонид Попов, Михаил Петровский, drive.ru