Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG: Mercedes епохи AMG

На початку сімдесятих років німецька автомобільна субкультура вже набрала певну критичну масу, щоб звільнитися від нав'язливого впливу американської автоіндустрії. Важливу роль у цьому процесі зіграли тюнінгові моделі, такі як Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG.

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG

Сьогодні нікому в голову не прийде виставляти на гонки Mercedes-Benz S-класу або BMW сьомої серії. Може, і дарма. У всякому разі, так було не завжди. Канемо в ретро. Кінець шістдесятих. Завершується епоха наївного маркетингу. Автомобільні компанії все ще живуть згідно знаменитому афоризму Генрі Форда: "У неділю перемагаємо - у понеділок продаємо". І великовагові седани начебто Mercedes-Benz Heckflosse, Jaguar 4.2 l або Opel Commodore чесно прасують гоночні траси.

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG

Участь у змаганнях - чудова реклама. Хоча мало хто з поважних буржуа - хто ще придбавав такі машини? - Повторив би трюки, які виробляли профі на зразок Ганса Хейер і Клеменса Шікентанца. Вони майже ровесники: Хейер сорок третього, а Шікентанц - сорок четвертого року народження. З покоління, дорослішого зі смаком маргарину на вустах і тому володшого підвищеним бажанням добитися успіху. Хейер до того моменту зумів виграти в європейському картингу все, про що тільки міг мріяти німець, а за плечима Шікентанца була перемога в "24 годинах Нюрбургринга". Завдяки їм в 1971 році Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG стає другим у "абсолюті" 24-годинний кільцевої гонки в Спа-Франкоршан. Залишивши позаду 58 екіпажів. Обійшовши таких іменитих пілотів, як Рауно Аалтонен, Нікі Лауда, Ганс-йохим Штук, Йохен Мас ...

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG

Що примітно, машина гордо трясла на фініші піжонської тельбухами, якими зазвичай так захоплюються бюргери: обробленою деревом приладовою панеллю з неодмінними годинками (добре - не з магнітолою Becker Mexico, місце якої зайняли вимикач маси і тумблер пуску двигуна), шкіряним заднім диваном (спереду стояли спортивні ковші). Підкреслю: ще і з рульовим механізмом типу "гвинт-кулькова гайка", чотириступінчастою гідромеханічної коробкою передач і пневматичною підвіскою! Словом, пілотам бракувало хіба що лівреї.

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG

Седан Mercedes-Benz 300 (W109) став першою моделлю, на доведенні якої почали спеціалізуватися Ганс-Вернер Ауфрехт і Ерхард Мельхер, відкривши в 1967 році невелику автомайстерню в містечку Бургшталь. Майстерню обладнали в покинутій борошномельні. Назвали своє підприємство AMG Motorenbau-und Entwicklungsgesellschaft GmbH, тобто "Підприємство з будівництва та розробці моторів AMG". AMG - це початкові літери прізвищ засновників, та заголовна літера від Гроссаспах - назви села, де народився Ганс-Вернер Ауфрехт.

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG

Перший клієнт AMG був з півночі Німеччини, з Кіля. Типовий бюргер, шанувальник серво-керма і коробок-автоматів. Не встигли господарі замкнути за ним ворота свого підприємства (гордість якого на той момент складала єдина оглядова яма), як він прикотив назад. Не сподобалася машина? Провал всіх починань! Навпаки, дуже навіть сподобалася - тому і повернувся з півдороги, щоб подякувати. Дякувати в першу чергу слід було Ерхарда Мельхер - саме він займався двигунами. Навіть не збільшуючи робочого об'єму, він примудрявся піднімати потужність стандартної "вісімки" М 100 (який, між іншим, оснащувався також і представницький лімузин Mercedes-Benz 600 серії W100) з 250 до 320 л. с. Класика форсування: озброюватися дрилем з абразивною насадкою і починаєш шліфувати впускні і випускні канали ...

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG

Зрозуміло, щоб гідно виступити в Спа-Франкоршан, було потрібно більше. Не інакше як Мельхер чаклував над мотором гоночного 300 SEL 6.8 AMG? З чого б робочому об'єму зрости з 6330 до 6835 "кубиків"? Нові поршні Mahle, полегшені шатуни, "голова" з впускними клапанами збільшеного діаметра, зміна профілю кулачків розподільного валу і форми газових каналів, впускний трубопровід з двома заслінками, система випуску відпрацьованих газів із зменшеним протитиском ... Штатні 250 к.с. при 4000 об / хв перетворилися в 428 к.с. при 5500 об / хв. Автомобіль розвивав 265 км / год і на той момент був найшвидшим німецьким седаном. Власне, приклад AMG дозволяє уявити, як зароджувався Der Tuning - абсолютно особливе явище німецької автомобільної субкультури.

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG

Є такий жанр у літературі і кіно, коли реальний історичний персонаж потрапляє у вигадані обставини. Наскільки ірреальним здавався на гоночній трасі буржуазний седан W109, настільки ж синтезованими виглядають сьогодні тюнінговані Mercedes-Benz AMG з салонами, підігнаними під колір рушники, яке замовник вкрав у п'ятизірковому готелі. Честь марки в DTM і інших серіях відстоюють спеціальні машини, які навряд чи випустять на звичайну дорогу. Кузовний автоспорт перетворився на чисте мистецтво для мистецтва, а тюнінг став абсолютно безглуздим з точки зору великого спорту. Те, що на початку 1970-х виглядало наївним, і в наш час, коли ремесло торгівлі автомобілями досягло захмарних висот, продовжує приносити дивіденди.

Mercedes-Benz S221 55 AMG

У 2006-му довелося навіть будувати з збереженої документації репліку гоночного 300 SEL 6.8 AMG, оскільки оригінал господарі майстерні AMG продали французькій аерокосмічній компанії Matra для перетворення у пересувній стенд для випробування шин реактивних літаків. Втім, виступати в гонках машина все одно більше не могла - федерація FIA обмежила літраж кузовних класів п'ятьма літрами. Захоплення молодості рано чи пізно переростає в бізнес. Спочатку партнери розійшлися. Ерхард Мельхер відкрив свою майстерню. Потім Ганс-Вернер Ауфрехт продав свою частку DaimlerChrysler AG. А вже Daimler AG викупив потім все інше. Сьогодні у Ганса-Вернера Ауфрехта нову справу, все так само пов'язане з автомобілями Mercedes-Benz. Тільки ось, говорячи про AMG, рідко хто тепер згадує про Ауфрехта, Мельхер і маленьке Швабське село Гроссаспах.

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG

Компанія Mercedes-Benz вирішила відзначити 39-річний ювілей успіху AMG в Спа, побудувавши сучасний шоукар на базі спадкоємця 300 SEL 6.8 AMG - седана S63 AMG. Чому ж німці не дочекалися круглої дати? Тому що цієї осені в продаж надійде нова версія S63 AMG, побудована на базі рестайлінгового S-класу, причому внесені до її конструкцію зміни косметичними ніяк не назвеш. Адже у автомобіля з'явилося нове "серце": з 2006 року автомобілі S63 AMG комплектувалися атмосферної V-подібною "вісімкою" об'ємом 6,2 літра і потужністю 525 к.с. Тепер же під капотом стоятиме V8 об'ємом 5,5 літра з двома турбінами. Потужність - 544 л.с. в стандартному варіанті і 571 к.с. при замовленні комплекту опцій під назвою AMG Performance Package. Збільшуючи поголів'я "коней" під капотом, мотористи не забули про модну нині темі екології та економії: автомобіль укомплектований системою, що поступово завойовує популярність - "старт / стоп", що вимикає мотор при зупинці. За традицією, мотори AMG збираються вручну, причому всі роботи в рамках складання конкретного двигуна виконує один-єдиний майстер, чиє ім'я можна прочитати на щитку в моторному відсіку.

Mercedes-Benz S221 55 AMG

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG

Mercedes-Benz S221 55 AMG

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG

Джерело: frsg.ru