Седан Mercedes-Benz E-класу значною мірою обійшов «еску»

Седан E-класу німці синхронно представили в Мережі і на автошоу в Детройті. Не буде перебільшенням сказати, що ще на етапі розробки публіка виявляла до цієї машини інтерес чи не більший, ніж до розкішного S-класу: все-таки золота середина модельного ряду і справжній бестселер. При цьому одкровень в плані зовнішності ніхто не чекав, адже сімейні риси вгадувалися ще в передсерійних зразках. Інтригувала начинка.

Mercedes-Benz E-Class (W213)

У базовому варіанті мерседесівська зірка - на капоті, у варіантах Avantgarde і AMG Line - на решітці радіатора.

Mercedes-Benz E-Class (W213)

Колісна база нового седана становить 2 939 мм (на 65 мм більше, ніж у попередника), а довжина автомобіля підросла на 43 мм (до 4 923). На нову висоту піднята аеродинаміка: коефіцієнт опору повітрю дорівнює рекордним в класі 0,23 (у попередньої генерації - 0,25). Активні жалюзі можуть бути не тільки за гратами радіатора, але і в бампері (залежить від модифікації).

У салоні седана ми побували ще до презентації та детально розповіли про його фішки. Нагадаємо, машина отримала саму просунуту серед Мерседесів інформаційно-розважальну систему, керовану серед іншого інноваційними тачпадомами на спицях керма. Легко передбачити поширення цих елементів на інші Мерседеси в міру виходу оновлених версій. Ще цей автомобіль підтримує інтерфейс NFC (Near Field Communication) і дозволяє використовувати сумісний з ним смартфон як цифровий ключ. Той же NFC допомагає з'єднати телефон з мультимедійною системою. Крім того, смартфон «коннектиться» тут із зовнішньою антеною і заряджається через бездротовий килимок.

Mercedes-Benz E-Class (W213)

Вперше в сегменті - два дисплеї по 12,3 дюйма кожен (і з розширенням по 1920×720). Вони стоять під спільним склом і створюють ефект летючої віртуальної панелі. Такому оснащенню і S-клас позаздрить, правда, в початковій комплектації у «єшки» - аналогові прилади і центральний екран на 8,4 дюйма.

Адаптивний круїз-контроль Е-класу підтримує безпечну дистанцію до автомобіля попереду на швидкості до 210 км/год. Електроніка вміє сповільнювати седан згідно знакам або чинному на даній ділянці обмеженню, занесеного в пам'ять навігації. Підрулююча система тут не тільки стежить за розміткою, але до 130 км/год враховує розташування протяжних структур (скажімо, розділових бар'єрів, стін) і навіть рух сусідніх машин. Це допомагає комп'ютеру утримувати седан на смузі, коли розмітка видна погано. При автоматичній зупинці автомобіль здатний сам знову рушити навіть через 30 с бездіяльності. Система аварійного гальмування вперше розпізнає хвіст пробки і починає скидати швидкість набагато раніше звичайного.

Mercedes-Benz E-Class (W213)

Система Evasive Steering Assist допомагає об'їхати людину, що раптово з'явилась на дорозі. Навіть моніторинг сліпих зон дзеркал тут активний: при зсуві убік сусідньої машини відбувається корекція траєкторії, щоб уникнути зіткнення. Все це - черговий крок на шляху до повністю автономного водіння.

Серед іншого на Е-класі з'явився помічник зміни смуги Active Lane-change Assistant. Водій задає бажаний ряд рухом важеля покажчика повороту, а легковик виконує маневр за умови, що сусідня смуга вільна. Паркувати новий Е-клас можна зі смартфона. Впроваджена тут і технологія зв'язку з сусідніми машинами Car-to-X, що дозволяє отримувати інформацію про рух автомобілів, прихованих за поворотом, і передавати один одному попередження про небезпеку. Система Pre-Safe Sound перед самим зіткненням видає гучний звук, який готує слух пасажирів до удару.

Mercedes-Benz E-Class (W213)

Окрасою моделі є оптика: удосконалені адаптивні фари Multibeam з 84 індивідуально контрольованими світлодіодами і ліхтарі типу Stardust («Зоряний пил», опція) з міріадами маленьких червоних іскорок.

Так виглядає прогрес. До слова, компанія називає дане покоління вже десятим, вважаючи разом з усіма предками. Причому біографію моделі W124 слід ділити на дві частини: до і після рестайлінгу, коли вона вперше стала іменуватися Е-класом. Ту машину полюбили мільйони. Нинішня, ймовірно, знайде не менше число шанувальників. Виробник без зайвої скромності називає цей Е-клас найінтелектуальнішим автомобілем в сегменті. І не випадково більшу частину опису моделі він присвятив електроніці. Але комусь залізяки цікавіше чіпів, так що наступна глава - двигуни.

Mercedes-Benz E-Class (W213)

Залежно від комплектації тут можна побачити крісла з дев'ятьма програмами масажу і аудіосистему Burmester з 23 динаміками. І те й інше перевершує арсенал «Ески». Очевидно, їй доведеться підтягуватися. Світлодіодне навколишнє підсвічування пропонує 64 відтінки. Вперше в класі можна отримати підлокітники дверей, що підігріваються і такий же центральний.

До моменту виходу на ринок для машини будуть доступні тільки два мотори (версії Е 200 і E 220d) - бензиновий (2.0, 184 к.с., 300 Н • м) і дизельний (2.0, 195 к.с., 400 Н • м). У обох «в партнерах» - дев'ятиступеневий «автомат» 9G-Tronic. Далі гамма буде розширюватися поетапно. На модифікації E 350d з'явиться трилітрова дизельна «шістка» (258 к.с., 620 Н • м), на модифікації E 400 4Matic - бензиновий агрегат 3.0 (333 к.с., 480 Н • м). Додадуть німці в асортимент гібрид E 350e на базі дволітрової бензинової «четвірки» (сумарна віддача системи - 279 к.с. і 600 Н • м). Пізніше ми побачимо тут бензинову дволітрову версію з віддачею 245 сил і базовий 150-сильний дизель. Малувато сил? Загляньте в минуле: родоначальник лінії «єшок», Понтон 1953, задовольнявся 40 "конячками" в дизельному варіанті.

Mercedes-Benz E-Class (W213)

Базова підвіска у седана (шасі є варіацією MRA) - зі сталевими пружинами, причому в трьох варіантах: комфортна, Avantgarde (трохи жорсткіша) і спортивна (останні дві занижені на 15 мм). Також можна отримати багатокамерну пневмопідвеску з регулюванням жорсткості «по колу». Всі варіанти доповнені адаптивними амортизаторами.

До слова, перераховуючи агрегати, ми не обмовилися - робочий об'єм чотирициліндрового мерседесівського дизеля тепер 1950 см³, а не 2143 «кубика», як у попередника. Німці поставили на «єшку» абсолютно новий модульний мотор OM 654 з алюмінієвими блоком циліндрів і головкою блоку, турбокомпресором із змінною геометрією і покриттям циліндрів матеріалом Nanoslide для зниження тертя. З цим двигуном версія E 220d демонструє чудеса економічності: витрата в комбінованому циклі дорівнює 3,9 л/100 км, викид CO2 - 102 г/км. Цифри для даного сегмента вельми незвичні і тим більш вражаючі на тлі розгону такої модифікації з нуля до сотні за 7,3 с.

Mercedes-Benz E-Class (W213)

Бензинові мотори відповідають нормам по викидах Євро-6, а дизель OM 654 йде далі. Його конструкція дозволяє досягти потрібних параметрів токсичності по більш жорсткою методикою тестів RDE (Real Driving Emissions), яку Євросоюз має намір ввести в 2017 році. Колишні нормативи перевірялися на стенді, а тут - на автомобілі, що пересувається в реальному трафіку, з усіма супутніми перешкодами і додаткової масою апаратури.

У плані економічності новий мотор на важкому паливі обійти може тільки гібридний варіант. Очевидно, за рахунок проходження частини дистанції без запуску ДВЗ. Паспортна витрата седана E 350e - 2,1 л/100 км, а викид вуглекислого газу - 49 г/км. На одній електротязі цей гібрид може пройти 30 км. А при спільних зусиллях обох двигунів такий седан набирає сотню з місця за 6,2 с. Зрозуміло, ті чи інші версії Е-класу стали швидше і бережливішими не тільки за рахунок моторів, але і завдяки зниженню маси. Зокрема, передні крила, капот, кришка багажника і великі фрагменти передньої і задньої частини кузова виготовлені з листового або литого алюмінію. Зросла і частка високоміцних сталей. Але на тлі довгого переліку новацій у сфері комфорту та безпеки ці технічні нюанси дещо губляться. Втім, ми не сумніваємося, що сама модель буде успішною далеко не тільки через електронні фішки.

Леонид Попов, drive.ru