Ювілей Мерседеса G-класу співпав з фінішем 26-річної навколосвітки

Відразу і не скажеш, яка з цих двох подій більш значуща: 35-річчя моделі Geländewagen або завершення вояжу, розпочатого Гюнтером Холторфом 26 років тому на позашляховику Mercedes-Benz 300 GD на прізвисько Отто. Гюнтер не прагнув швидко перетинати один кордон за одним заради формального штампика в паспорті. У кожній з 215 відвіданих ним країн він залишався тижнями, а то й місяцями, знайомлячись з народами, історією, культурою. За цей час Отто накрутив на одометрі 897000 км, що еквівалентно 22 оборотам навколо земної кулі. З них по бездоріжжю було пройдено 250 000 км. Тепер Отто займе місце в музеї Mercedes-Benz в Штутгарті-Унтертюркхаймі.

Дітер Цетше, голова ради директорів Daimler AG і глава Mercedes-Benz Cars, заявив: «Я обіцяю, що модель G-класу залишиться. Чи буде з нею пов'язана доля таких героїв, як Холторф? Сподіваюся, так».

Подорож Гюнтера - це історія життя і любові, гідна роману. У 1989 році Холторф познайомився з Крістіною, незабаром вони одружилися. Крістіна супроводжувала Гюнтера більшу частину його дивної подорожі. У 2010-му вона померла від раку. Холторф знайшов в собі сили завершити задумане.

Холторф на своєму Отто не просто пронизав земну кулю вздовж і впоперек. Найчастіше він був першопрохідцем, відвідуючи місця, куди іноземні водії на власних автомобілях до нього не їздили: наприклад, це Північна Корея і М'янма. Видатною була і китайська ділянка подорожі - 25 000 км за кермом. На деяких ділянках з Гюнтером був його син Мартін.

На частку дизельного позашляховика випали найрізноманітніші дороги і кліматичні зони. Поблизу Іркутська машина повзла в снігах при мінус 27 градусах Цельсія, в Австралії перетинала пустелі при плюс п'ятдесяти. Побував Холторф в базовому таборі на Евересті (5,2 км над рівнем моря) і на 150 м нижче рівня океану на березі Мертвого моря, піднімався на 5 км до хмар в Андах і перетинав Долину Смерті. Безпосередньо за кермом, в русі німець провів 3,5 року, а на митницях в загальній складності півроку. Позашляховик Отто 41 раз перевозили через океани в контейнерах, і 113 разів Холторф користувався поромом.

Отто - це практично стандартний довгобазний G-ваген з трилітровим пятицилиндровим дизелем при 88 силах і 170 ньютонах, чотириступінчастою «механікою» і повним приводом (з «понижуючою» і блокуваннями). Одна з небагатьох змін в порівнянні з базовою моделлю - посилені пружини і амортизатори. Без них Отто навряд чи впорався б з перевантаженням: більшу частину часу він ніс на собі безліч продуктів, води, палива, досягаючи повної маси в 3,3 т (на 500 кг вище норми для моделі).

Крім пари 60-літрових баків під днищем, Отто розташовував м'який 60-літровий «бурдюк» - його можна було кріпити на капоті. У машині були лише ручна лебідка і трос. Нестандартний тут і капот - він армійського зразка, міцний і забезпечений покриттям: з нього Гюнтер вантажив багажник на даху, на який час від часу навалювалося до 400 кг поклажі. Проте до цих пір рама, кузов, дизель і вся трансмісія - оригінальні і знаходяться в хорошому стані.

Холторф возив із собою чимало запчастин, поповнюючи комплект під час відвідувань Німеччини. Особливих поломок в дорозі і не було: Гюнтер намагався міняти ті чи інші деталі в міру зносу, не чекаючи відмови вузла. З самого початку на машині був простий блок GPS, але він вказував тільки координати. Так що у всіх країнах Холторф використовував паперові карти. А ось що забарахлило вже через пару років після старту - так це кондиціонер. Німець не став його лагодити, а демонтував і подарував комусь в Кенії. Відтоді в спеку їздив з відкритими вікнами. «Чого немає, то і не зламається», - філософськи сказав мандрівник.

Після фінішу 77-річний Гюнтер віддав ключі від машини голові Мерседеса Дітеру Цетше. Цікаво, що це не оригінальний набір, з яким позашляховик виходив із заводу в Граці, той був втрачений. Новий ключ від запалювання для Холторфа виготовили майстри поблизу Джидди в Саудівській Аравії, а від дверей - в якомусь маленькому селищі в Північному В'єтнамі.

В лютому 2015 року Отто почне ще одну подорож, але вже як експонат: протягом двох років його виставлятимуть в різних дилерських центрах Європи разом з експозицією, присвяченої одіссеї Холторфа. Потім позашляховик знайде своє пристанище в музеї компанії. Для Гелендевагена фініш рекордного пробігу збігся з 35-річним ювілеєм (з 1979 року на конвеєрі). На честь цієї події компанія випустила спеціальне видання - G-Class Edition 35, доступне для модифікацій G 350 BlueTEC (101031 євро) і G 500 (112812).

G-Class Edition 35

Ювілейну серію прикрашають чорні пятиспіцеві диски на 18 дюймів, дах, колісні арки, дзеркала і бампери кольору «чорний обсидіан». Такого ж відтінку може бути весь кузов (за доплату), але дизайнери передбачили для Edition 35 два базових кольори: білий і сріблястий. На їх фоні чорні елементи виглядають особливо ефектно.

G-Class Edition 35

Шкіряний салон ювілейного G-вагена може бути повністю чорним або двоколірним (чорний плюс фарфоровий білий). Шкіряна передня панель доповнена деталями з чорним рояльним лаком, бубликом AMG performance і чорною мікрофіброю на стелі.

Дивно, наскільки мало Geländewagen змінився зовні з кінця сімдесятих.

Про те, скільки разів на G-Ваген оновлювалася техніка, можна написати невелику книгу, як і про подорож Холторфа (до речі, йому присвячений окремий сайт, де будуть викладені тисячі знімків і десятки годин відібраного відео). Але в своїй основі модель завжди залишалася вірною принципам, закладеним ще розробниками з Steyr-Daimler-Puch в австрійському Граці. Є побоювання, що нове покоління G-класу вже не буде настільки брутальним. І хоча Цетше сподівається на краще, чомусь здається, що зовсім інший Гелендеваген не зможе надихнути нових героїв типу Гюнтера на те, щоб віддати значну частину життя кругосвітній подорожі.

Леонид Попов, drive.ru