Спорткар Mercedes-AMG GT зайняв вигідну нішу

Цього року німці зняли з конвеєра чудовий Mercedes SLS AMG, і поки змінника не видно, позицію цільового спортивного автомобіля займе Mercedes-AMG GT. Саме так, з дефісом, як у назві самої фірми з Аффальтербаха. Тобто перед нами перша AMG-машина, яка продаватиметься під власним брендом, а не як черговий Mercedes-Benz. Народження нового суббренда підтвердив особисто глава AMG Тобіас Мерс. Новинка компактніше, ніж SLS. Точні дані нам не розкрили навіть на офіційній презентації, хоча деякі джерела вказують, що Mercedes AMG-GT коротше на 150 мм. Він слабше і, головне, доступніше. Відверто кажучи, створення подібної дводверки переслідує одну-єдину мету - скласти успішну конкуренцію Porsche 911. Хоча ідеологічно Mercedes-AMG GT найближче до Ягуару F-type R Coupe - обидва по суті хетчбеки класичної компоновки з мотором спереду і заднім приводом.

AMG GT

На всіх ринках Mercedes-AMG GT буде продаватися у двох виконаннях - базовому (462 к.с., 600 Н • м) і S (510 к.с. і 650 Н • м). Максимальна швидкість обмежена електронікою: в першому випадку GT розвиває 304 км/год, а в другому - 310. Обидві модифікації оснащуються тільки семидіапазонним преселективним «роботом».

AMG GT

За замовчуванням AMG GT комплектується кованими колесами. У базовій версії встановлені шини розмірністю 255/35 R19 спереду і 295/35 R19 ззаду. У GT S 265/35 R19 на передній осі і 295/30 R20 на задній. Як опція також доступні вуглецевокерамічні гальмівні диски - діаметром 402 мм спереду і 360 мм ззаду.

AMG GT

Фронтальна і задня оптика - повністю світлодіодна.

«Німець» побудований за схемою transaxle з віднесеним до привідної задньої осі преселективним «роботом» і вуглепластиковим карданним валом (важить всього чотири кілограми), а в основі лежить просторова конструкція, що більш ніж на 90% складається з алюмінію. Підсилювач за переднім бампером і масивна поперечина перед декоративною кришкою двигуна зроблені з магнієвого сплаву, що має зменшити момент інерції навколо вертикальної осі, поліпшивши тим самим маневреність. Маса кузова без зовнішніх панелей становить 231 кг, а споряджена маса в залежності від версії - 1540-1570 кг. Той же F-type R Coupe помітно важче і тягне на 1650 кг. А ось Porsche 911 Carrera S, навпаки, легше - всього 1415 кг (версія з PDK).

AMG GT

Стильний інтер'єр, що запам'ятовується, щедро оздоблений шкірою і прикрашений елементами зі справжнього металу. У базовій комплектації є вісім подушок безпеки (включаючи дві колінні) і система автоматичного гальмування перед перешкодою, але за технологію підготовки автомобіля до зіткнення Pre-Safe, системи моніторингу сліпих зон і утримання в смузі руху доведеться доплачувати. Втім, як за паркувальні сенсори, камеру заднього виду і мультимедійний комплекс Comand Online.

AMG GT

Враховуючи схему transaxle, об'єм багажника складає непогані 350 л. За сидіннями водія і пасажира розташовані алюмінієва распорка, яка збільшує жорсткість кузова, і горб, що приховує в своїх надрах корпус преселективного «робота». Кришка багажника електроприводом не оснащуються в принципі.

Чому ми не порівнюємо AMG GT з 911 Turbo? Здавалося б, прямі конкуренти. У Мерседеса теж встановлений бітурбомотор. Це новітній V8 4.0 серії М178 з системою безпосереднього вприскування, оснащеної пьезофорсунками Bosch, здатними подавати пальне до семи разів за один такт. Пару турбокомпресорів BorgWarner конструктори умістили в 90-градусному розвалі блоку. Це дозволило зробити мотор компактніше в порівнянні з «турбовісімкою» 5.5. Тиск наддуву досягає 1,2 бару, а повітря, що подається в циліндри, охолоджується рідинним интеркулером. За віддачею версія AMG GT S близька до 911 Turbo - 510 сил проти 520. Але є нюанси.

AMG GT

Двигун V8 4.0, зрушений в межі колісної бази, володіє робочим об'ємом 3982 см³, а кут розвалу блоку циліндрів - класичні 90 градусів. Поверхня циліндрів покрита запатентованим матеріалом Nanoslide, знижує тертя. Головки блоку відлиті з алюмінієвого сплаву з додаванням цирконію. Німці називають цей агрегат першим у світі мотором, у якого поєднуються розташування турбокомпресорів в розвалі блоку і система змащування з сухим картером. Мотор відповідає нормам Євро-6.

Наддувний 911-й буває тільки повнопривідним, і він помітно динамічніше: на спурт до сотні йому потрібно 3,4 с (з пакетом Sport Chrono - 3,2 с) проти 3,8 с у Мерседеса. Різниця для цього сегмента відчутна. Вдобавок Porsche коштує від 165 тисяч євро, а спорткар із зіркою в лобі, за неофіційними даними, обійдеться клієнтам в 115-130 тисяч євро. Ось і виходить, що Mercedes-AMG GT зі своїм співвідношенням динамічних якостей і ціни вдало потрапив між атмосферними і наддувними "дев'ятсот одинадцятими». Адже Porsche 911 S досягає 100 км/год за 4,3 с, а коштує від 108 тисяч євро. А що ж Jaguar F-type R Coupe з компресорним мотором V8 5.0, з якого зняли 550 к.с. і 680 Н • м? «Британець» на розгін до сотні витрачає 4,2 с, а просять за нього 103 700 євро.

В офіційному відео чомусь дуже мало уваги приділено звуку. Адже це ж AMG! А тут все музика, музика... Зате зйомка на соляному озері відразу дає нам уявлення про те, як GT буде виглядати взимку.

AMG GT

На презентації ми посиділи в AMG GT. Враження неоднозначне. Перебувати всередині дуже приємно, а матеріали обробки прекрасні, але не всі ручки і кнопки крутяться і натискаються з однаковим зусиллям. Є претензії і до ергономіки. Наприклад, якщо сісти як тобі зручно при зрості 182 см, то центральний підлокітник опиняється десь далеко позаду і права рука лежить прямо на кнопках або контролері мультимедійної системи. Вдобавок важіль управління коробкою передач також занадто віднесений назад - маніпуляції змушують сильно згинати руку в лікті. А ще зверніть увагу на стельову консоль - на ній розміщені кнопки аварійної сигналізації та підігріву сидінь. Оригінально.

Конструкцією шасі Mercedes-AMG GT дуже схожий на SLS AMG: у обох спереду і ззаду двохважелі підвіски з елементами з кованого алюмінію (важелі, поворотні кулаки, маточини). Але інженери збільшили кутову жорсткість підвісок, переглянули геометрію і розвал коліс заради поліпшення зчеплення з дорогою та підвищення інформативності рульового управління.

AMG GT

Витрата палива в змішаному циклі варіюється в залежності від версії від 9,3 до 9,4 л на 100 км. На передню вісь припадає 47% спорядженої маси.

У базових модифікацій адаптивне шасі AMG Ride Control з електроннокерованими амортизаторами доступно за доплату, а на модифікації GT S це стандартне обладнання. За допомогою перемикача AMG Dynamic Select водій зможе сам вибрати не тільки режим роботи стійок, але і міняти настройки рульового управління, електронного блокування диференціала з функцією управління вектором тяги (на базовій версії коштує механічний «самоблок») і системи стабілізації.

З фірмової зйомки на треку в Іспанії ми зібрали для вас шматочок, де добре чути машину. Все-таки зусилля мерседесівських акустиків повинні бути винагороджені - дуже важко змусити наддувний мотор красиво звучати. Ось в Porsche з цим так і не злагодили: 911 Turbo просто сичить на розгоні.

Update: У прес-релізі сказано багато про що, але прогалин вистачає. Поки ви вчора читали ці рядки, ми напряму з'ясовували у спеців з AMG відсутні факти. Появи повнопривідних версій німці не заперечують, адже без них неможливо дати бій наддувним "дев'ятсот одинадцятим". Про деталі говорити рано. Та ж історія і з Black Series - у відповідь ми почули знайому фразу «якщо ринку така машина знадобиться, її зроблять». Плани продажів AMG GT не розкриваються, але, очевидно, надії чималі, оскільки в 2014 році відділення AMG хоче реалізувати по всьому світу 40 000 автомобілів проти 32000 в 2013-му. У Росії прийом замовлень на спорткар почнеться в січні 2015 року, а перші клієнтські машини прибудуть в лютому.

AMG GT

Кузов AMG GT майже повністю складається з алюмінію. На литі частини з крилатого металу доводиться 20,28% конструкції, а на екструдовані профілі і панелі - 46,97 і 26,39%. Решта - деталі з інших металів. На сталь відведено всього 0,83% (з неї зроблена тільки кришка багажника масою 14,81 кг), на магнієві сплави - 1,4%. Навісні кузовні панелі важать 62,5 кг. Маса дверей не перевищує 25,8 кг, капота і крил - 14,84 і 7,05 кг відповідно. Алюмінієва конструкція даху на 18 кг легше аналогічної сталевої. На питання про жорсткості кузова німці відповідають ухильно, наводячи дані про резонансної частоті його коливань: у AMG GT цей показник досягає 28,9 Гц (для порівняння, у Audi A5 - 25 Гц).

Було дуже цікаво з'ясувати, для чого клієнтам Мерседеса потрібен GT. На гоночний трек вони особливо не їздять, та й немає у спорткара AMG ефектних «крил чайки», як у купе SLS AMG, а тому GT не видається очевидною покупкою, наприклад, на тлі універсального родстера SL в AMG-виконанні. Є в модельному ряду AMG і машини з кращого розгінної динамікою - взяти хоча б Mercedes E 63 AMG S, який вистрілює до сотні за 3,6 с. Адже не секрет, багатьом покупцям швидких автомобілів важливі саме ці цифри, якими GT не дивує. Люди з AMG не тушуються, ніби не в перший раз відповідають на це питання: кажуть, дводверка адресована тим, хто хоче не тільки чистої динаміки, але і відчуттів, які може подарувати виключно спорткар. А ще німці переконані, що вирішальним при виборі GT буде дизайн.

Роберт Есенов, drive.ru