Європейці схвалили спілкування автомобілів з інфраструктурою

В Європі відсвяткували успішне завершення масштабного проекту DRIVE C2X, робота над яким велася три з половиною роки. Весь цей час автовиробники, вчені й айтішники вивчали так звані кооперативні системи: комунікацію автомобілів один з одним і навколишньою інфраструктурою. Скорочено цей зв'язок називається Car-to-X (C2X), по аналогії з Car-to-Car (C2C) і Car-to-Infrastructure (C2I).

Над проектом DRIVE C2X трудилися 34 партнера (автовиробників представляли Daimler і Ford) за підтримки 13 організацій та фінансування Євросоюзу обсягом 18,2 млн євро.

Великий потенціал продемонстрували системи IVS (In-Vehicle Signage) і WW (Weather Warning). Перша являє собою мережу передавачів, розміщених на дорожніх знаках і відправляють водіям машин, що наближаються, повідомлення про можливі небезпеки. Друга інформує про очікувані попереду несприятливі погодні умови: сильних поривах вітру, ожеледі, зливі і так далі.

Експериментальна розробка Форда Electronic Brake Light попереджає водіїв про гальмування автомобілів, що рухаються попереду, яких не видно з-за щільності потоку або за поворотом дороги. Тобто машина, що гальмує, передає бездротовий сигнал автомобілю який їде слідом.

Партнери по проекту DRIVE C2X кажуть, що виробили загальну систему координат і стандарти комунікації, а також провели польові випробування систем на семи полігонах по всій Європі: 750 водіїв на більш ніж 200 автомобілях проїхали понад 1,5 млн км. Проект показав, що такі системи дозріли і працюють, позитивно впливають на безпеку, ефективність техніки та навколишнє середовище, подобаються водіям і економічно життєздатні. Стало бути, їх можна і потрібно впроваджувати, що, власне, вже відбувається.

Константин Болотов, drive.ru