Хто на маленького

Компанія Mercedes-Benz провела краш-тест дводверки Smart ForTwo нового покоління, яка була офіційно представлена 16 липня. Випробувачі не стали чекати результатів незалежних експертиз, наприклад від Euro NCAP, ADAC або IIHS. На відміну від цих організацій, які зазвичай розбивають машини об статичну перешкоду, німці зіштовхнули новинку з седаном Mercedes-Benz S-Class. Згідно з результатами, у пасажирів Smart є «чудові шанси вижити».

Машини зіштовхнули на швидкості 50 кілометрів на годину з лобовим перекриттям 50 відсотків - удар прийшовся на водійську сторону. В обох машинах перебували по два манекена - «водій» і «пасажир». У «Мерседесі» не стали уточнювати масу тестових автомобілів, проте відомо, що під час удару вага «Смарта» станола 1124 кілограма, а «Мерседеса» - 2308 кілограмів. Тобто, S-Class переважив «опонента» більш ніж в два рази - співвідношення склало 1 до 2,1.

Що стосується матеріалів, які використовуються в конструкції обох машин, то в каркасі «Смарта» взагалі немає алюмінієвих елементів, а частка високоміцної, «ультра високоміцної» і гарячепрокатної сталі складає 51, 13 і вісім відсотків відповідно від всього каркаса. У «Мерседеса» ці ж значення відповідають показникам 55, 10 і 12 відсотків. Крім того, в конструкції S-Class присутній 14 відсотків алюмінію.

Дані про пошкодження, які були отримані машинами і манекенами в результаті удару, не представлені. Але німецька компанія запевняє, що поруч з манекенами, котрі сиділи в дводверці залишилося недоторканий простір, і у них були «відмінні шанси на те, щоб вижити». «Мерседес» назвав цей результат хорошим і пояснив його використанням в конструкції високоміцної сталі, а також системами пасивної безпеки. До слова, подушка безпеки для колін водія в малолітражці входить в стандартне оснащення.

Окремим рядком німці згадали про свій фірмовий каркас Tridion Safety Cell, що застосовувався ще в «Смарті» попереднього покоління. Він був створений за зразком кліток безпеки, які використовуються в гоночних автомобілях. «Мерседес» запевняє, що ця конструкція може витримати до 3,5 тонн. Наочне підтвердження - в цьому відео за участю повнорозмірного позашляховика Ford Excursion.

Однак висновки незалежних експертів про безпеку нового Smart можуть бути не такими райдужними. У 2007 році машина попереднього покоління отримала від Euro NCAP чотири зірки з п'яти за захист дорослих пасажирів. Правда, тоді випробувачі розбили машину без бічних подушок безпеки. Через рік американський страховий інститут IIHS все ж випробував «Смарт» з бічними подушками (це обов'язкове правило для краш-тестів США), і результат був краще - чотири зірки з чотирьох.

Все розставив по своїх місцях тест 2009 року, який так само, як і зараз, був проведений не з бар'єрами, а з справжніми машинами. IIHS зіштовхнув різні малолітражки з седанами, причому тоді «Смарту» теж дістався Mercedes-Benz - C-Class. Дводверку підкинуло в повітря і розвернуло на 450 градусів. Приладова панель і рульове колесо змістилися вперед і вгору - в разі реальної аварії водій ForTwo міг отримати серйозні травми голови і ніг. Фахівці прийшли до наступного, досить очевидного, висновку: «Великі за своїми габаритами автомобілі захищають пасажирів набагато краще, ніж компактні міські машини».

Дивно, але такий ж висновок «Мерседес» зробив за результатами краш-тесту нового «Смарта»: «Аварія за участю машини, яка важче, може привести до збільшення сили впливу на водія і пасажирів». Як то кажуть, спасибі, капітан!

Джерело: motor.ru