Daimler показав першу безпілотну вантажівку

Future Truck 2025

Для концерну Daimler далекобійник майбутнього виглядає ледачим чоловіком середніх років з чупачупсом в зубах, що риється в планшеті, поки його друг вантажівка безтурботно котиться по магістралі. Мабуть, брутальні селюки, знаючі більше історій, ніж в дитячій бібліотеці, поступово стають минулим.

Daimler продемонстрував своє бачення того, якими мають бути перевезення майбутнього, перекривши автобан А14 під Магдебургом. Їх новітня розробка називається Future Truck 2025, і так, це рік, в який німці планують запустити її у виробництво. Ця вантажівка зовні практично ніяк не відрізняється від сучасників, але вона здатна у безпілотному режимі їхати по шосе на швидкості до 85 км/год.

Вольфганг Бернхард, глава Daimler Trucks, вірить, що подібні розробки в майбутньому будуть сприяти розвитку автономних транспортних мереж, що позитивно позначиться на економіці, безпеки і споживачах.

Future Truck 2025

Поки що зібраний лише єдиний прототип Future Truck 2025, і компанія відмовляється називати навіть приблизну ціну на свій інноваційний продукт. Крім того, існують деякі юридичні труднощі, як це зазвичай буває в наш час з автономними автомобілями. Поки незрозуміло, хто повинен буде нести відповідальність, якщо під час безпілотного пересування трапиться ДТП.

Природно, що жодна компанія, що займається розробками безпілотних версій своїх авто, не називає ціни на свої майбутні продукти, але експерти з IHS Automotive припускають, що системи безпілотного керування автомобілями будуть додавати до вартості приблизно $ 10 000 в 2020 році.

По восьмисмуговій дорозі А14 величезна срібляста вантажівка промчала з такою ж величезною впевненістю. Так, ці 20 автомобілів лише симулювали трафік - за кермом у них сиділи професіонали. Але Вантажівка Майбутнього прекрасно реагувала на зміни швидкостей інших автомобілів та їх перестроювання з ряду в ряд. Крім того, вона вчасно помітила наближення карети швидкої допомоги і завчасно пішла правіше, щоб пропустити її.

Future Truck 2025

На відміну від Гуглівского капсулоподібного двомісного безпілотника, у FT 2025 є і кермо, і педалі. Ці всі ще звичні нам інструменти потрібні для забезпечення безпеки, щоб водій міг втрутитися в разі потреби. Крім того, проект корпорації Google спеціалізується на подорожах на короткі відстані в межах міського трафіку і розрахований на індивідуальних пасажирів.

FT 2025 заснований на технології, яку Mercedes-Benz вже застосував у своїх представницьких седанах S-Class. Вона все ще припускає наявність прокладки між кермом і сидінням, але воліє управляти машиною самостійно, грунтуючись на показаннях власних датчиків.

Ханс Люфт, пасажир вантажівки майбутнього, розмахував руками, сидячи за кермом, щоб дати зрозуміти оточуючим, що він справді не причетний до всього, що робить його вантажівка. Однак, безпілотна вантажівка не так самостійна, як здається. Заводити і відправляти її в потік як і раніше потрібно вручну. Як тільки водій досягає постійної швидкості 80 км/год, машина пропонує йому активувати систему Highway Pilot, яка далі впорається з усім сама.

Future Truck 2025

Цьому допомагає безліч сенсорів і датчиків, які здатні працювати на відстанях від 70 до 250 метрів залежно від видимості. Камери здатні розпізнавати рухомі і стаціонарні об'єкти, будь то стовп або людина, а також розрізняти односмугові і двосмугові дороги.

Звичайно, є і великі недоліки у всіх цих безпілотних штучках. Наприклад, експерти побоюються за інформаційну безпеку таких автомобілів. Адже ними керує комп'ютер. А де є комп'ютер, там завжди знайдуться ті, хто захоче його зламати. Агентство Ernst&Young у своєму дослідженні пишуть: "Поява безпілотних автомобілів на дорогах сьогодні пов'язано більше з можливістю можновладців змінювати закони, які дозволять їм їздити, ніж з якимись технологічними складнощами".

Future Truck 2025

На даному етапі потрібна розробка спеціальних дорожніх знаків, які будуть легко розпізнаватись сенсорами безпілотників. Крім того, поки що ми не можемо повною мірою довіряти красивим картинкам, на яких водії таких автомобілів дивляться куди завгодно, але тільки не на дорогу. Поки що це утопія. Необхідно створити закон, який зобов'яже водіїв завжди тримати погляд на дорозі - довіряй, але перевіряй. І так, в різних країнах діє різна інфраструктура. Автономні автомобілі повинні навчитися взаємодіяти з різними типами інфраструктури, інакше безпілотні перевезення (нехай і в супроводі живого водія) можуть втратити сенс.

Джерело: autoutro.ru