Історія Mercedes-Benz


1885 рік Готтліб Даймлер (1834-1900) створив те, що сьогодні називають прототипом сучасного газового двигуна – пристрій з вертикально розташованими циліндрами і карбюратором. Для цих цілей Даймлер спільно зі своїм другом Вільгельмом Майбахом (1846-1929) придбали майстерню біля міста Штутгарт. Двигун створювався для того, щоб він міг рухати екіпаж, тому вимоги до нього, були досить значними. Двигун внутрішнього згоряння повинен був бути компактним, володіти достатньою потужністю і не вимагати газогенератора. "Reitwagen" – так назвали перший двоколісний транспортний засіб винахідники. Рік по тому на світ з’явився і перший прототип 4-х колісного авто. Майбах розробив ефективний карбюратор, який забезпечував ефективне випаровування палива.

Двигун – патент № 28022; Мотоцикл – патент №36423.

1886 рік Карл Бенц (1844-1929) створив перший триколісний безлошадний екіпаж. Патент № 37435.
Автомобіль був триколісною коляскою, укомплектоваю повноцінним чотиритактним двигуном. Автомобіль отримав ім'я Benz Motorwagen, а його двигун мав потужність 2/3 кінські сили, які були здатні розігнати автомобіль до швидкості в 20 км/год.

1890 рік Готліб Даймлер разом із В. Лоренсом і М. Дуттенхофером засновують Daimler-Motoren-Gesellschaft в Бад Каннштатті поблизу Штутгарта, де Майбах займає пост головного інженера. Метою компанії стає будівництво маленьких швидкісних двигунів для застосування на землі, у воді та в повітрі.

Трійчату цілеспрямованість компанії Даймлер виразив у начерку, що став основою для загальновідомого логотипа з трьох стрілок.

1894 рік Бенц розробляє Вело – популярна модель свого часу, випущена і продана стільки разів (1200 шт. з 1894 по 1901рр.), що можна вважати її першим автомобілем, запущеним у масове виробництво.
Benz & Cie стає найбільшою автомобілебудівною фірмою у світі.
1898 рік Еміль Еллінек – представник Daimler у Франції – гонщик-ентузіаст, запропоновує ряд покращень для розробленого Майбахом Daimler-Phöenix. Отриманий автомобіль (Mercedes 35hp, 4-циліндровий двигун робочим об'ємом 5913 куб.см мав класичне разміщення агрегатів (спереду двигун, задні ведучі колеса) за проханням Еллінека названо на честь його доньки Мерседес. Торгівельною маркою це ім'я стає з 1902р.
  Перший Мерседес має зовнішність, яка згодом стає класичною, а на його базі побудовані всі автомобілі під маркою Mercedes Simplex, наприклад Mercedes 60ps (двигун об'ємом 9235 куб.см), спроможний розвивати швидкість до 90 км/год.

Перед першою світовою війною обидві компанії розвинулись достатньо, щоб ринок став затісним. Співпраця з оборонною промисловою машиною давала необхідні плоди, а конкуренція двох фірм у площині цивільного автомобілебудування змусила галузь розвиватися швидко і бурхливо.

  Після першої світової під маркою Мерседес з'являються велосипеди та друкарські машинки, але ненадовго.
  У наступні роки "Даймлер" випускав цілу гаму легкових "мерседесів" з двигунами робочим об'ємом від 1568 до 9575 куб.см, включаючи розкішні моделі з повністю закритими кузовами. Деякі з них оснащувалися безклапанними двигунами "Найт" (Knight) з золотниковим розподілом, "Мерседес -Найт "з двигуном в 4055 куб.см залишався у виробництві до 1924 року.
1926 рік Через нестабільну економічну ситуацію в країні та через спад виробництва з 1924 року керівництво обох компаній розпочало переговори про об'єднання, яке і сталося 28 липня 1926 року, новий концерн Daimler-Benz зміг ефективно використовувати досвід і знання конструкторів обох компаній. Головний офіс компанії знаходиться в Берліні, організація центральної адміністрації улаштовується в Унтертюркхаймі.
Всі автомобілі тепер отримали назву, що складалася з популярної моделі ДМГ Мерседес та в той же час вшановувала засновника Benz & Cie: Мерседес-Бенц.

  Конструкторів очолює Фердінанд Порше (1875 – 1951). Він повністю оновив виробничу програму, взявши за основу останні моделі "Даймлер", що випускалися тепер під маркою "Мерседес-Бенц". Першою новою розробкою у 1926 році стала "компресорна" серія "К", що включала модель "24/110/160PS " з 6-циліндровим двигуном в 6240 куб.см. За більшу потужність і швидкість (до 145 км/год) її прозвали "смертельною пасткою". Саме ця модель стає основою для славнозвісної серії S з рядами SS та SSK.
Але ідея простого, легкого, маленького автомобіля, яку просуває Порше не є популярною серед керівництва Даймлер-Бенц, і він йде у 1929 році.


1929 рік Тепер місце головного конструктора займає Ганс Нібель, під керівництвом якого створюються такі моделі як Маннхайм-370 з 6-циліндровим двигуном робочим об'ємом 3,7 л. та Нюрнберг-500 з 8-циліндровим 4,9-літровим агрегатом, обидві базовані на останніх розробках Порше.

4 квітня Карл Бенц помирає в Ладенбурзі у віці 84 років;

29 грудня Вільгельм Майбах вмирає в Канштатте у віці 83 років.

1930-1931 В 1930 зявляється Мерседес 770 Grosser Mercedes «Великий Мерседес» (кузов W 07) з 8-циліндровим рядним 200-сильним двигуном з нагнітачем об'ємом 7655 см3. В 1927 розробляється, а в 1931 втілюється в життя бюджетна розробка - малолітражний дизельний Мерседес 170 (кузов W 15) (6-циліндрів, 1692см3) з незалежною підвіскою передніх коліс, з якою фірма дебютує в сегменті малолітражних авто на Парижському автосалоні.

22 травня Манфред фон Браухич виграє гонку АВУС в Берліні на «Мерседес-Бенц» SSKL з обтічним кузовом, встановивши світовий рекорд в 200 км / год в своєму класі. SSKL (SuperSport-Kurz-Leicht, Суперспортивний-Короткий-Легкий) - кінцева стадія розвитку спортивного класу S.

1933 рік На міжнародному автомотошоу в Берліні, «Даймлер-Бенц» представляє моделі 200 (W 21), 290 (W 18) і 380 (W 22). Модель 380 відкриває традицію елегантних спортивних автомобілів з 8-циліндровими компресорними двигунами, на базі яких будуть створені всесвітньо відомимі моделі 500 K і 540 K (W 29).
1935 рік Нібеля на посту головного конструктора міняє Макс Зайлер, який досить успішно вдосконалює існуючі моделі, приводячи їх до того виду, який зараз став класичним. Були створені популярна недорога модель "170V" (W 136) з 4-циліндровим двигуном 1697см3, перший у світі серійний легковий автомобіль з дизельним двигуном "260D" (W 138) (1936 рік), а також новий "Великий Мерседес-770" (W150) (1938 рік) з рамою з балок овального січення і задньою пружинною підвіскою, що служив нацистським лідерам.
1939-1945рр. Під час другої світової війни Даймлер-Бенц працює на забезпечення вимог німецької військової машини, будуючи здебільшого вантажівки, а після 1942 виробляючи необхідні запчастини для авіації, армії і флоту.

Більшу частину шістдесятитисячної армії працівників складають військовополонені. Вересень 1944 ставить крапку на цій главі в історії Даймлер-Бенц, коли двотижневе бомбардування англо-американських ВПС розносить вщент заводи. Ступінь пошкоджень різних цехів коливається між 70 та 100 відсотками, тільки фабрика у Мангеймі може похвалитися 20% пошкоджень. Зібрання ради директорів в січні 1945 року, коли картина знищення та пошкодження стає цілком осяжною, постановляє, що Даймлер-Бенц фізично більше не існує.

Закордонна власність Німеччини, включаючи власність Даймлер-Бенц конфіскується для виплат репарацій, отже починати доводиться з самого початку. (Після війни керівництво Даймлер-Бенц визнало свої зв’язки з нацистським режимом і почало приймати активну участь у діяльності благодійних та інших організацій, яку спрямовано на забезпечення гуманітарної та іншої допомоги жертвам примусової праці у таборах).

1947-1949рр. В 1947 році виробництво поновлюється і вже в 1948-49 стає прибутковим.
Розробка нових ідей не є на цей момент пріоритетним напрямом через необхідність відновлювати знищене виробництво, тому першим автомобілем стає розроблений ще в тридцятих роках «170V» (W136). Модель стає популярною, і започатковує цілий ряд «170х»
У 1948 році на першій Німецькій виставці сільського господарства після війни і реформи валюти представлено універсальний транспортний засіб, який стане відомо пізніше як "Мерседес-Бенц Унімог" ("Універсаль-Мотор-Герет" - універсальний моторизований пристрій). Mercedes-Benz Unimog (1948)
  В 1950х роках головною метою стає повернення позицій виробника елітних автомобілів. З’являються після серії «170» вишукана серія «300» (W 186), і немовби проміжна «220» (W 187). Елітні автомобілі збираються вручну, що дозволяє модернізувати не виробничі партії, а окремі автомобілі.

15 червня 1952року команда Герман Ланг/Фріц Рісс виграє 24-годинну в Ле-Мані на Мерседес-Бенц 300 SL.

1954-1955рр. У 1954 році з'явилося знамените спортивне купе 300SL з дверима типу «крило чайки», що не мало аналогів у всьому світі.

Компанія починає виходити на міжнародний рівень: ввідкриваються нові заводи в Аргентині, Індії. Внутрішній ринок поглинає переважну частину продукції, і в 1955 відкривається Daimler-Benz of North America Inc. Вперше число робочих Daimler-Benz AG сягає 50,000.

  Вихід на американський ринок відбувається завдяки Максиміліану Гофману: бізнесмену, який запропонував адаптувати для еліти США модель W198 («300 SL») – машину для спортивних перегонів - зробивши її дорожною.
Ця модель відома ще тим, що передувала славнозвісній «300 SLR», на якій було поставлено ще не побитий ніким рекорд Мілле Мілья Стерлінгом Моссом.
1958 рік Відбулася технічна революція - в серійне виробництво пішли двигуни з високоточною механічною системою упорскування палива фірми "Роберт Бош" (Robert Bosch). Це дозволило на моделі "220SE" підвищити потужність 2,2-літрового 6-циліндрового двигуна з 106 до 115 к.с. (потім до 120 к.с.). З цього часу і до 1994 року в позначенні багатьох моделей "Мерседес-Бенц" стояла літера "Е"-Einspritzmotor тобто впорскування палива.
1959 рік Початок шістдесятих років – час загального захоплення космічною тематикою. Американська автомобільна мода диктує стиль «крила», який у виконанні німецького виробника перетворюється на стиль «плавники», що вирізняє моделі тієї епохи.
1960і роки Даймлер-Бенц в шістдесяті роки робить ставку на елітну продукцію у всіх сегментах і ставка зіграє. З’являються автомобілі S-класу, які стають обличчям фірми і сприяють популяризації її продукції у всьому світі. В кінці 1963 року була показана модель "600" представницького класу. Вона оснащувалася 6,3-літровим двигуном V8 потужністю 250 к.с., автоматичною 4-ступінчастою коробкою передач, комфортабельною підвіскою коліс на пневмоелементах. Цей автомобіль розвивав максимальну швидкість до 204 км/год. Найбільш масова продукція компанії - автомобілі середнього класу W110/111.
1970 рік На Женевському міжнародному автомобільному салоні представлений "Мерседес-Бенц" C111 з переробленим кузовом і чотирьохдисковим роторним двигуном Ванкеля, він має потужність 350 к.с. і максимальну швидкість 300 км/год. "Обертова експериментальна лабораторія" прискорюється від 0 до 100 км / год за 4,8 секунди. Mercedes-Benz C111
1973-1974рр. У світі нафтова криза. Але завдяки політиці, спрямованій на розробку економічних двигунів, та завдяки серіям W114 і W115 (випускалися не тільки з кузовами 4-дверний седан, але і 5-дверний універсал і 2-дверне купе і хардтоп (з віконними прорізами без проміжних стійок). Широку популярність отримали дизельні комплектації цих моделей), коли конкуренти закриваються, Мерседес витримує скрутні часи, і в 1975 році випускає серію W123, надійність і якість якої доводяться хоча б тим фактом, що в багатьох країнах і зараз можна нерідко зустріти старенький, але працюючий мерседес 123 та W124 (1984-1995 рр.). Остання за 11 років свого випуску виявилася вельми популярною. Було випущено понад 2,7 млн. автомобілів (моделі від "200" до "500Е").
  У 1972 році з'явилося нове покоління S-класу ("W-116"), замінене в 1979-у машинами "W-126" з аеродинамічно досконалими кузовами (моделі від "280S" до "560SEL").
1979 рік 1972 - Mercedes-Benz і австрійський автовиробник Steyr-Daimler-Puch GmbH почали розробку нового позашляховика. Для цих цілей була заснована компанія Gelaendefahrzeug Gesellschaft GmbH з рівними частками участі.
У 1979 році Mercedes-Benz представив публіці модель G класу (W460) на гонці Поль Рікар на півдні Франції.
Mercedes-Benz G-Calss W460 (1979-1991)
1982 рік Автомобілі компактного розміру, від яких фірма відмовилася в 50-і роки, знову з'явилися - W201. У серію входили моделі "190" в кількох комплектаціях з двигунами робочим об'ємом 1,8 - 2,6 с потужністю 75-185 к.с.
1990і роки У 90-ті роки відбувається грунтовна перебудова програми випуску Mercedes-Benz, компанія переходить на нові ринки. Базою програми, проте, залишаються авто з серії С і Е. Гамма моделей до кінця 1998 року склала десятки моделей і 12 окремих серій. Наприклад, малогабаритні моделі А-класу W168 (передньопривідні моделі оснащені двигунами робочим обсягом від 1397 до 1689 куб.см. потужністю від 60 до 102 к.с.) надійшли у виробництво в 1997 році і швидко стали найпопулярнішими автомобілями серед жителів Європи. Перше покоління "А"-класу випускається з 1998 по 2004рік. Mercedes-Benz W168 (1997-2004)
Mercedes-Benz W168 (1997-2004)
Спільно зі швейцарською годинною фірмою "Свотч" (Swatch) розроблений міської мікроавтомобіль "Смарт" (Smart) довжиною 2,5 м з 3-циліндровим мотором в 599 куб.см потужністю 55 к.с., серійно виготовляється з 1998. Smart
Компактний С-клас W202 з'явився в 1993-му і істотно модернізований в 1997-му, випускався в кузовах - 4-дверний седан і 5-дверний універсал. Робочий об'єм двигунів від 1799 до 4266 куб.см моделі від "С 180" до "C55 AMG", потужність - від 95 до 347 к.с. На конвеєрі до 2001року. Mercedes-Benz W202 (1997-2001)
З початку 1997 до 2002 року на шасі моделей С-класу випускаються купе типу "CLK" з 4-, 6- і 8-циліндровими моторами робочим об'ємом від 1998 до 4266 куб.см потужністю від 136 до 279 к.с. Незважаючи на зовнішню схожість CLK з моделями Е-класу, технічною базою для нього послужив більш компактний С-клас. У 1998 в модельному ряді з'явився кабріолет. Mercedes-Benz CLK (C208) (1997-2002)
Е-клас W210 випускається з 1995 до 2002 року. Широка гамма двигунів різного типу і робочого об'єму - від 1998 до 5439 куб.см потужністю від 95 до 354 к.с. (моделі від "Е200" до "E55AMG"). З 1998 року випускалися також повнопривідні версії 4Matic. Вперше на машинах цього класу застосовано рейкове рульове керування, датчик дощу і забруднення зовнішнього повітря, система Parktronic і т. д. Mercedes-Benz W210 (1995-1999)
Представницький S-клас W140 виготовляється з 1991 року (моделі від "S290" до "560"), автомобілі оснащені 6 -, 8 - і 12-циліндровими моторами робочим об'ємом від 2799 до 5987 куб.см потужністю від 177 до 394 к.с. На чільне місце було поставлено максимальний комфорт і безпека пасажирів. Новий параметричний гідропідсилювач керма, ABS, ASR, Parktronic. Mercedes-Benz W140 (1991-1998)
Наприкінці 1998 року W140 змінює нове покоління S-класу трохи менших габаритів та масою - серія W220 (1998-2005рр.), оснащена новими двигунами V6, V8 і V12 робочим об'ємом 2,8-5,8 л. (моделі від "S280" до "S65 AMG"). Отримує оновлений набір електроніки: ESP, COMAND, PRE-SAFE, Distronic, активну пневматичну Airmatic або гідравлічну ABC підвіску. Mercedes-Benz W220 (1998-2006)
Автомобілі типу "SL" R129 (від нім. Sport Leicht - "спортивний легкий") виготовляються з 1989 до 2001 року. За основу була взята база чотиримісного кабріолета Mercedes-Benz W124. Моделі від SL280 до екстремальних SL 70 AMG (1997) и SL 73 AMG (1998). Серед нововведень: дуга безпеки за сидіннямиб що автоматично піднімається (вперше в світі відкрита машина гарантувала безпеку пасажирам при перевороті). Mercedes-Benz SL-Class R129
Комфортабельна повнопривідна модель ML-класу, виготовляються в США з 1997 по 2005 рік. Всюдихід виконаний на основі рамної конструкції. Постійно включений привід всіх коліс, працює спільно з системою контролю сил тяги на кожному колесі (4-ETS). Двигуни 4-, 5-, 6-, 8-циліндрові, об'ємом від 2,3 до 5,5л (моделі від ML230 до ML55 AMG). Mercedes-Benz W163 (1997-2005)
Групу спортивних моделей з 2-дверними кузовами купе і родстер відкривають автомобілі "SLK" ("спортивний, легкий, короткий"), вперше показані навесні 1996 року. Їх характерна особливість - наявність суцільнометалевого верху, що за 25 секунд забирається в багажник. Двигуни - тільки 4-циліндрові робочим об'ємом 1998 і 2295 куб.см потужністю 136-193 к.с. Mercedes_Benz SLK (R170) (1996-2004)
1990 - початок випуску легендарної серії W463, що комплектується антиблокувальною системою гальм, постійним повним приводом і трьома диференціалами, що блокуються під керуванням електропневмогідравлічної системи. Перші модифікації 230GE, 300GE, 250GD і 300GD. Версія Cabrio - збирається вручну, по 20шт/рік на заводі в Граці, Австрія. Mercedes-Benz G-Class W463 (1990-)
1992 - презентація серії W461 (виробляється в даний час). Це автомобіль "для особливих умов експлуатації" і придбавається в основному військовими, спецслужбами і т.п. Даний автомобіль служить в арміях понад 20 країн світу - таких як Німеччина, Швейцарія, Канада, Австралія, Єгипет і т.д. Mercedes-Benz G-Class W461 (1992-)
2000і роки У 2004році виходить 2-ге покоління компактних автомобілів марки Mercedes-Benz. Модельний ряд нового А-класу (W169) включає в себе 2 типи кузовів: 3х- та 5ти-дверний. Комплектується модель 2х літровими дизельними двигунами потужністтю від 82 до 140к.с. та бензиновими - 1.5, 1.7 та 2л. потужністтю від 95 до 193к.с. Mercedes-Benz A-Class W169 (2004-2012)
В березні 2005 року в Женеві дебютувало перше покоління компактвена Mercedes-Benz B-класу (W245). Автомобіль зроблений на базі A-класу і є по суті його збільшеною копією, тому підвіска та двигуни є аналогчіними. Випускається лише у 5-дверному кузові. З 2009 випускається модель, що працює на водні (F-Cell). Mercedes-Benz B-Class W245 (2005-2012)
У березні 2000року презентували 2е покоління C-класу (Comfortklasse) з індексом W203, модель мала 3 варіанти кузова: купе, седан та універсал. Зовнішньо автомобіль був схожим на S220. Двигуни від 1,8 до 5,5літрів, потужністтю від 122к.с. (C180) до 345к.с. (C55AMG). 2003 році, в якості експерименту, AMG представив першу (і поки єдину) дизельну модель C30 CDI, але в 2005 році її знято з виробництва. Mercedes-Benz C-Class W203 (2000-2007)
З 2002 по 2009 випускається купе CLK, побудоване на основі W203, у варіантах кузова: кабріолет (A209) та купе (W209). У 2004 році AMG випускає спеціальну версію автомобіля: Mercedes-Benz CLK DTM AMG. У сезоні 2003 DTM на Mercedes-Benz виграли дев'ять з десяти гонок. Авто виготовлене обмеженим тиражем в 100 екземплярів. Двигун V8 об'ємом 5,5л. (M113), потужністтю 582к.с. та обертовим моментом 800Нм при 3500об/хв. Mercedes-Benz CLK DTM AMG (W209)
В січні 2002 року відбулась прем'єра нового седана Е-класу (W211). У автомобіля крім розкішної комплектації, самі передові технології. Спеціально для Е-класу була розроблена напівактивна пневматична підвіска Airmatic Dual Control. Нове покоління адаптивних фар Intelligent Light System - з'явилось вперше на W211. Система автоматично підлаштовує пучок світла фар під умови руху та погодні умови. Двигуни від 2л. (E200) до 6,2л. (E63Amg). Mercedes-Benz E-Class W211 (2002-2009)
CLS-клас створений в 2004 році на платформі W211, являє собою новий клас автомобілів в якому співставлені елементи седана і купе - тому отримує назву чотирьохдверне купе. Вирізняється вишуканим дизайном салону та незвичайним зовні. Перше покоління випускається на заводах в Зіндельфінгені в Німеччині до 27 липня 2010 року. Комплектується переважно потужними двигунами. Mercedes-Benz CLS-Class W219 (2004-2010)
З 2008 року випускається CLC - ідеологічний наступник C-клас Sport Coupe. Новинка побудована на платформі C-класу W203, однак за словами представників німецької марки, купе CLC отримало понад тисячу модернізованих або абсолютно нових деталей, що відрізняють автомобіль від колишньої моделі. Виробляється на заводі Жуіс-ді-Фора в Бразилії Mercedes-Benz CLC-Class W203 (2008-)